Vaksiner, vaksiner, vaksiner…

Da var det klart for å ta alle vaksinene!
Var på vaksineringskontoret i går for å få time, så da skal jeg ta de første dosene med vaksine på tirsdag i neste uke.

Meen, jeg har et spørsmål til dere som allerede har tatt vaksinene:
MÅ jeg ta BCG vaksinen? Det er jo den gamle grisesprøyten som gir det syyke arret!
Om jeg tar BCG vaksinen så må jeg jo i tillegg ta rønken av lungene mine, men jeg har hørt av noen at jeg egentlig ikke trenger å ta denne vaksinen?

Da kan jeg jo også si litt om hvordan jeg ligger an med søknaden. Den skal sendes inn innen 23.desember, så har litt over en uke igjen på den. Det er en masse papirer som skal underskrives og leses – og så er det jo de basic tingene som du skriver om deg selv og ditt liv.

Alt dette er jeg ferdig med + at i dag fikk jeg fylt ut det der medical care arket, som din lege skal skrive under på. Nå mangler jeg bare vaksinekortet, så er søknaden finito!

Jeg vil bare anbefale alle dere kommende utvekslingstudenter om å bestille legetime med en gang dere har fått søknaden!

5 tanker om “Vaksiner, vaksiner, vaksiner…

  1. Skal også til USA neste år, og tok tuberkulosesprøyta på tirsdag. Jeg var veldig redd for at jeg måtte ta BCGen, men det slapp jeg heldigvis! Istedet var det en sprøyte som bare skulle rett under huden, for så å sprute inn noe hvitt så man får en liten boble, nesten som et myggstikk. Den var vond! Men sikkert bedre enn risp i huden som det var før, da:)

  2. Jeg skal til usa neste år og jeg har tatt den «skin testen» som det heter for og se om dy har tuberkolose, å siden jeg ikke hadde det måtte jeg ta BCG.. for hvis jeg ikke hadde gjort det måtte jeg ta den «skin testen» igjen før jeg reiser. Det å ta BCG var faktisk ikke så vondt som alle skal ha det til! så jeg vurderer de fleste til og ta BCG for da slipper mann det styret med den nye testen og svar der osv..

Legg igjen en kommentar

