Drømmen min er knust

Stjernetegnet mitt er skytten – det står i bøkene at skytten skyter en pil og drar etter den. Hele livet mitt har folk fortalt meg at det ligger i meg at jeg skal dra ut og oppleve verden. Jeg trodde at denne reisen skulle starte i august 2012 – men der tok jeg grundig feil.

Drømmen min ble knust klokken 11:48 i dag tidlig. En kvinne fra skolen min ringte og fortalte at det nærmest ville bli umulig for meg å få året i USA godkjent ettersom jeg skal gå yrkesfag – Medier og Kommunikasjon.

«Keep your dreams alive. Understand to achieve anything requires faith and belief in yourself, vision, hard work, determination, and dedication. Remember all things are possible for those who believe.»

Utdanningsdirektoratet fant i går ut at det er feigt at den eneste skolen i Rogaland som får sende studenter til USA er privatskolen Akademiet. Så det ser ikke lovende ut for meg nå. Akademiet får et skriv fra utdanningsdirektoratet etter sommeren hvor det står eksakt om det vil gå an..

Min store drøm har så lenge jeg kan huske vært å få bo i USA. Helt siden jeg begynte å se på Amerikanske filmer som smårolling, har jeg drømt meg bort: Jeg har drømt meg bort til landet hvor alle drømmer går i oppfyllelse. Jeg har drømt om å få gå på en Amerikansk High School – slik som i filmene! Jeg har drømt om å få feire Jul, Thanksgiving, Halloween osv. med en skikkelig Amerikansk familie.

Selvfølgelig så kan jeg jo dra etter vidergående! Men det blir liksom ikke det samme! Jeg får ikke oppleve å bo hos en Amerikansk familie. Jeg får ikke oppleve den enorme «High School Spiriten». Jeg får ikke oppleve Senior Prom. Jeg får ikke oppleve Graduation. Det er så masse jeg ikke får oppleve.

Stay tuned, mine trofaste lesere. Jeg kommer tilbake, sterke enn før. Det kommer nok en oppdatering i sommer eller rett etter sommerferien om hva som skjer videre. Til da – Nyt livet!

Det positive ved at jeg ikke skal dra er jo at jeg nå får være hjemme med mine to kjære Torstein & Vebjørn ! Haha 😀

Men drømmen min er ikke borte – den er bare knust. Kan man reparere et knust hjerte så kan man reparete en knust drøm. Julie gir ikke opp før hun får viljen sin – så jeg drar nok til USA etter vidergående en gang! Det har alltid vært, og vil alltid være, min drøm. Det kan ingen ta fra meg!